JORDGUBBSFILOSOFIN
Som nystartad aktör på en marknad med många konkurrenter är det lätt att tappa fokus och börja jämföra sig med andra aktörer istället för att koncentrera sig på de egna förutsättningarna. Vikten av att utgå från de egna förutsättningarna är något som den norska entreprenören och hotellkungen Petter Stordalen ofta talar om och något som vi på InstaCura inspireras av. Som barn sålde Petter jordgubbar i byn Porsgrunn. Konkurrensen var stenhård, och de andra säljarnas jordgubbar var både större och finare. Petter klagade hos sin pappa som var byns ICA-handlare, som gav honom det enkla men geniala rådet. ”Sälj de jordgubbar du har, för det är dom enda du kan sälja.”
Filosofin handlar om att ta utgångspunkt i det du har, och inte i det som du inte har. Brukar du tid och energi på alla andra kan du aldrig bli bättre själv.
För oss handlar det om att anamma jordgubbsfilosofin i vårt dagliga arbete. Vi har inte en lika stor databas med läkare och sjuksköterskor som de stora börsnoterade bolagen. Vi har inte heller lika lika många avtal och kunder. Det vi däremot har, är ett driv och en dröm om att bygga något bra. Vi ska fokusera på att bygga relationer och vara en bra arbetsgivare och samarbetspartner för läkare och sjuksköterskor. Det kommer vara nyckeln till InstaCuras framgång.
VIKTEN AV LOKAL ANKNYTNING
Den gångna veckan har vi träffat både kunder och vårdpersonal från Uppsala som berättat att de uppskattar en aktör med lokal anknytning. Något av det bästa med vårt arbete är att träffa de sjuksköterskor, läkare och kunder som vi samarbetar med.
Vi bemannar vårdgivare i hela Sverige och rekryterar från Skåne i syd till Lycksele i Norr därför är det komplicerat att hinna träffa alla de människor som vi samarbetar med. Vi planerar dock en turné i sommar för att träffa de människor som vi annars bara har kontakt med via mail eller telefon.
Följ oss gärna på Linkedin eller Facebook och hojta till om du är intresserad av att samarbeta med oss.